Lessen

Elements

Wij vinden het belangrijk dat al onze leden beginnen bij de basis, ongeacht hun sportverleden. Daarom start je als nieuw lid met een reeks van zes Elements-lessen. Hierin leer je de basistechnieken en leg je een goede basis voor de intensievere WOD’s nadien.

 

Core

Bij de Core-trainingen draait alles rond de ‘power-house’ van je lichaam. Dit zijn de bovenste beenspieren die een geheel vormen met de rug- en buikspieren. Deze spieren gebruik je voor elke samengestelde krachtoefening en het gewichtheffen. Een goede core-sterkte is dus van vitaal belang. We raden deze lessen ook aan voor beginners in combinatie met de Elements-reeks en eventueel Endurance.

 

 

WOD

WOD staat voor Workout of the day. Elke dag een andere gevarieerde, intensieve training onder begeleiding van onze coaches dus. Om optimaal te kunnen genieten van onze WOD’s raden we aan om eerst de Elements-lessenreeks te volgen.

Endurance

Vind je lopen, roeien of touwtje springen lastig om vol te houden? Dan kunnen de lessen Endurance je helpen om je basisconditie te verbeteren. Voor deze lange work-outs combineren we eenvoudige functionele krachtoefeningen en conditionele opdrachten om je op de proef te stellen. Zo vergroot je je aërobe uithouding en verhoogt de efficiëntie van elke aangeleerde beweging.

Open Gym (OG)

Voor wie vrij wil komen trainen of extra aan specifieke oefeningen wil werken is er de Open Gym. De box en het materiaal zijn dan ter beschikking van onze leden.

Competitor

Intensieve en geavanceerde trainingen enkel toegelaten voor competitie-atleten.

Olympic Lifting

In deze specialisatie-lessen leer je de techniek om verantwoord te trainen met de barbell. Clean & Jerk en Snatch, de twee hoofdbewegingen, worden wekelijks afgewisseld. Een perfecte lifting ontstaat immers door herhaling met oog voor elk detail.

Strongman-training

Workout met zwaar moeilijk hanteerbaar materiaal